Auto po liftingu - czy wymaga nowego haka holowniczego? - Autopaka
strona główna 5 blog 5 Auto po liftingu – czy wymaga nowego haka holowniczego?

Auto po liftingu – czy wymaga nowego haka holowniczego?

blog

Kiedy auto przechodzi drobne zmiany modernizacyjne wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego mówi się, że jest to tak zwany lifting. Czy te zmiany mogą znacznie wpłynąć na konstrukcję auta i wymagać wymiany haka holowniczego na nowszy? To wszystko uwarunkowane jest rodzajem haka i stopniem zmian, które zostały wprowadzone. Należy więc najpierw dokładnie zapoznać się z ulepszeniami, jakie zostały zastosowane w pojeździe, aby móc zdecydować co dalej z używaniem zaczepu. 

Auto po liftingu a hak holowniczy

W niektórych przypadkach lifting auta nie wpływa na mocowanie haka. Istnieją jednak sytuacje, kiedy stopień zmian w samochodzie jest na tyle znaczący, że wymaga innych rozwiązań. Pierwszą z kluczowych zmian jest konstrukcja nadwozia, a dokładniej ustawienie podłużnic, do których jest bezpośrednio przytwierdzony jest zaczep. Kolejną ważną rzeczą jest układ wydechowy, który po modernizacji auta mógł zmienić położenie lub wielkość. Może to uniemożliwić montaż lub wymagać zastosowania niestandardowych rozwiązań. Należy również pamiętać o odpowiednim dostosowaniu zderzaka. Nie wymaga on, rzecz jasna, skomplikowanych zmian, ale często trzeba go kosmetycznie zmodyfikować, aby prawidłowo założyć hak.

Jaki hak wybrać?

Przy podejmowaniu decyzji o kupnie odpowiedniego sprzętu, powinno się przede wszystkim przemyśleć dwie kluczowe kwestie – jak często i do czego hak będzie wykorzystywany. Dla użytkowników świadomych częstszej eksploatacji zaleca się kupno haka przykręcanego na dwie śruby. Należy jednak pamiętać, że nieużywany nie może zasłaniać tablicy rejestracyjnej oraz świateł przeciwmgielnych – przeciwne zachowanie karane jest mandatem. Dlatego jeśli hak jest wykorzystywany zaledwie kilka razy w roku, na przykład do celów rekreacyjnych, dobrym rozwiązaniem jest wypinana lub chowana pod zderzak kula haka. Ponadto, mając na celu holowanie większych przyczep lub ładunków trzeba zapoznać się z możliwościami i przeciwwskazaniami własnego auta.

Montaż haka holowniczego

Istnieje wiele “domowych sposobów” montażu haka holowniczego. Niestety w większości przypadków, okazują się one mało skuteczne i mogą prowadzić do uszkodzeń samochodu. Chcąc zapewnić sobie komfort, a przede wszystkim bezpieczeństwo jazdy nie należy kierować się wysokością kosztów czy poradami z niesprawdzonych źródeł, ale udać się do profesjonalnego serwisu. Prawidłowe założenie zaczepu w samochodzie często wymaga użycia specjalistycznego sprzętu, przeważnie niedostępnego w przydomowym warsztacie. Warto zatem przemyśleć, czy dla zaoszczędzenia pieniędzy warto utracić gwarancję samochodową czy, co najważniejsze, poważnie narazić swoich bliskich na zagrożenie na drodze.

Na wybór oraz decyzję o montażu haka holowniczego wpływa bardzo wiele czynników. Należy dokładnie rozpoznać stopień zmian, jakie zaszły w samochodzie po liftingu czy też odpowiednio określić, do jakich celów hak zostanie wykorzystany. Niezbędne jest również prawidłowy montaż, który bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo na drodze – nasze i innych. Warto również pamiętać, że taki zakup jest nabytkiem na długie lata, zatem wymaga dokładnego przemyślenia wielu aspektów jego późniejszego użytkowania.

Przyczepy do przewozu sprzętu budowlanego, podkoparkowe

Przyczepy kablowe

 

Wywrotki / kippry

Lawety, obrotnice, platformy, moto

Przyczepy do przewozu łodzi, podłodziowe

Kontenery, furgony, cargo

Przyczepy dwuosiowe skrzyniowe

Przyczepy jednoosiowe skrzyniowe