Zbliża się okres zimowy, a zatem warto przygotować do niego również nasz skuter śnieżny i odpowiedni sprzęt do jego transportu. Dobrym pomysłem jest zabranie się za to odpowiednio wcześniej, jeszcze przed opadami pierwszego śniegu. Na co zwrócić szczególną uwagę? O co zadbać? Zachęcamy do lektury artykułu, w którym odpowiadamy na te oraz wiele innych nurtujących pytań.
Przygotowanie niezbędnego sprzętu
Tutaj jednym z najważniejszych elementów jest odpowiednio zamocowany hak holowniczy bez którego nie jesteśmy w stanie transportować rzeczy przy pomocy przyczepy. Bardzo ważnym punktem, którego nie można pominąć jest dokładne sprawdzenie czy dany model haka może uciągnąć dopuszczalną masę całkowitą przyczepki wraz z umiejscowionym na niej skuterem śnieżnym. To właśnie hak skupia na sobie cały ciężar ciągniętego ładunku, dlatego istotne jest odpowiednie jego przygotowanie i sprawdzenie. Musi być w pełni sprawny, kula nie powinna mieć odkształceń, a w elektrycznym gnieździe koniecznie musi być niezbędne napięcie. Należy zwrócić również uwagę na oświetlenie przyczepy, dokładne dokręcenie wszystkich śrub, ciśnienie w kołach, a także na fakt, czy przyczepa posiada ważne badania techniczne.
A co na to przepisy ruchu drogowego?
Podstawą transportowania jakichkolwiek materiałów jest aspekt dotyczący masy całkowitej, w skład której włącza się zestaw samochodu wraz z przyczepą. Upewnijmy się, że mamy odpowiednią kategorię prawa jazdy dopuszczającą kierowanie takim zestawem. W rozporządzeniu ujęto, że stosunek masy auta do masy przyczepy musi wynosić 1,33 do 1. Zwróćmy uwagę również na to, że transportując skuter na przyczepie musimy dostosować styl jazdy do warunków na drodze. Na autostradzie z przyczepą lekką, czyli taką, która nie przekracza 750 kilogramów nie można przekraczać prędkości 80 km/h. W przeciwnym przypadku narażamy się nie tylko na mandat ale również na niebezpieczeństwo i możemy sprawiać zagrożenie w ruchu.
Transport skutera śnieżnego
Po spełnieniu wyżej wymienionych warunków możemy zająć się umieszczeniem skutera na przyczepie. Niezwykle istotne jest jego odpowiednie umocowanie, aby podczas transportu był stabilny i nie występowało ryzyko jego uszkodzenia – przydadzą się do tego odpowiednie pasy mocujące. Dobrym pomysłem jest kontrolowanie haka holowniczego oraz skutera zamocowanego na przyczepie co każde przejechane 100 kilometrów. Należy także bezwzględnie brać pod uwagę warunki pogodowe: skuter transportowany na przyczepie jest podatny na podmuchy wiatru. Dlatego tak ważna jest stała jego kontrola w bocznych lusterkach podczas jazdy.
Wypełniając wyżej wymienione zasady możemy w bezpieczny sposób dowieźć nasz śnieżny skuter na wybrane miejsce i cieszyć się jego wykorzystaniem na zaśnieżonych trasach. Pamiętajmy jednak o warunkach bezpiecznego transportu, aby nie został on uszkodzony podczas jazdy i służył nam jak najdłużej.